Vítejte na stránkách Karlštejnské country kapely Kapičky!
COUNTRY & WESTERN MUSIC

Vráťa Smrž - Kytara

kytara Vráti Smrže je nástroj se zajímavým zvukem a ještě zajímavějším původem. Proslýchá se (a Vráťa to nikdy oficiálně nepopřel), že tuto kytaru věnoval Vráťovi sám Josef Novák a to ve chvíli značné citové rozháranosti a sice těsně před skokem ze střechy hotelu Internacional v Praze. Tento komunistický pohlavár napřáhl kytaru směrem k Vráťovi a řekl: "Tobě jedinému patří tento nástroj! Já jsem jen výkopek!" Potom skočil střemhlav dolů. Vráťa sám přistupuje k nástroji velmi pietně, stane-li se mu cokoli (nástroji) opraví to. Jedná se o tyto drobné opravy: 4x ulomený krk, 2x přeražený krk, 2x zhmožděný korpus. Struny jsou pravidelně měněny vždy přesně po 4 letech a to nikdy za struny nové, ale za struny někým odložené, hodně ohrané. Rozhodující je (jako v dnešní době v mnoha případech) cena. Takovéto struny se totiž dají pořídit zcela ZADARMO.

Slávek Michek - Banjo

banjo Slávka Michka je originální nástroj GIBSON RB3.

Josef "Brouk" Mottl - Mandolina

mandolína Josefa Brouka Mottla je krásný kousek z dílny pana Pečeného. Má charkteristický mandolinový zvuk, přesněji řečeno zvuk mandoliny. Co také jiného, vždyť to mandolina je! Tedy barva zvuku je dobrá, sytější, než z původní mandoliny Lebeda, která má naproti tomu pouze mandolinový zvuk. Oba nástroje Brouk vlastní a pokud možno je nestřídá. Snad jen v případě, že nechá "Pečenáče" v hospodě, pak zjistí, že neví kde nástroj je a aby se na to nepřišlo tak chvíli hraje na Lebedu. To se pak změní v okamžiku, kdy zcela zdecimovanému Broukovi sdělí půvabná servírka při náhodné návštěvě restaurace: "Jestli neví čí je to futrál na mandolínu, co tam už týden leží". Cha cha tak to on ví, on to dobře ví, bere nástroj a utíká a utíká až domů a tam pláče štěstím nad tím nenadálým rozuzlením.

Miloš Chroust - Kontrabas

kontrabas Miloše Chrousta je největší nástroj v kapele. Původní nástroj měl skvělý vratový šroub umístěný na spoji krku a lubů (M6x80). To však bylo dříve. Na novém nástroji žádný takový šroub není. Původní nástroj byl zakoupen v Praze 4, v ulici Jordana Jovkova a do Řevnic byl přepraven na výšku, na předním sedadle vozu Fiat 500 za obdivného okukování kolemjdoucími. Skvělý zážitek. Nynější kontrabas byl zakoupen také z druhé ruky. Má silnější zvuk v celém spektru a je proto vhodnější pro živé hraní. Udělá prostě větší kravál. I tento nástroj se dá v hospodě zapomenout, ale nejde si včas nevzpomenout. To by bylo moc debilní, vždyť je to velký jako skříň. Toho by si všiml i debil.

Ivan Nesler - Housle

h ousličky Ivana Neslera byly původně takzvané máloznějící. Jejich výměnou za nástroj na nějž nelze hrát, získal Ivan housle s pronikavějším zvukem. Zároveň začal chodit do kostela, kde se modlitbou snaží zajistit si dostatek trpělivosti při hře na tento nový a dlužno říci, že dobrý nástroj. Při bližším ohledání bylo zjištěno, že housle jsou dřevěné, uvnitř duté a na rozdíl od Ivana mají i duši. Ale stejně jako on mají krásně klenuté bříško. Díky tomu (jak říká sám hráč) se na ně dost blbě hraje. Jako poslední výkřik pozitivního muzikantského přístupu lze označit okamžik, kdy si Ivan nechal (po padesátiletém hraní na housle pozn. překl.) vyrobit skvělý, nový, sametový a nádherný tzv. "FUTRÁL NA HOUSLE". Bohužel si toho nikdo na tom prvním setkání s futrálem nevšiml, protože Ivan jej umístil mimo zorné pole všech přítomných. Až jeho skromná poznámka v závěru zkoušky: "Dost jste mě naštvali! Nikdo si nevšiml mého nového futrálu! Za to budete pykat!", nás nasměrovala a my jsme pak po dobu 10 minut mohutně chválili tento skvělý, velmi profesionální a krásný obal na nástroj.




Design By Martha Black - EshopMB.cz
Trička s potiskem - www.eshopmb.cz